PeterConnects
Een uitgebreid klantenportaal met soepele systeemkoppelingen
PeterConnects ontwikkelt software voor digitale telefoonsystemen voor bedrijven die hun telefoonverkeer zo soepel mogelijk willen laten verlopen. Ze brengen hun product via partners aan de man. Een poosje geleden klopte PeterConnects bij ons aan met de vraag of wij hun website in onderhoud wilden nemen. Zo gezegd zo gedaan. Zoals dat in veel relaties gaat, kwam van het een het ander. Voor we het wisten gingen de gesprekken niet alleen meer over onderhoud, maar over doorontwikkeling en integratie van complexe systemen.
Grip houden en transparantie bieden
PeterConnects beweegt zich op een zeer dynamische markt waarin ontwikkelingen zich in hoog tempo opvolgen. Zo blijft dus ook het bedrijf zelf voortdurend in beweging. Om de vraag en het aanbod goed op elkaar afgestemd te houden, werd geïnvesteerd in een nieuw customer relations managementsysteem. In dit systeem worden alle partners, klanten, systemen, lopende contracten bij klanten, maar ook support tickets bijgehouden. Een logische vervolgstap was dan ook om via een te ontwikkelen klantenportal toegang te verlenen tot dit systeem. Aan ons de taak om de ontwikkeling hiervan op ons te nemen. We werken voor PeterConnects in sprints van twee weken per keer. Deze werkwijze zorgt ervoor dat er snel resultaat geboekt wordt en er snel getest kan worden. Voor dit project planden we elke twee weken een review meeting, waarbij nieuwe features en fixes aan alle stakeholders gepresenteerd werden. Directie, marketing, sales, support en product development bleven zo allemaal goed op de hoogte.
Er gaat een wereld voor je open
Na het inloggen kunnen partners verschillende zaken regelen. Zo kunnen ze offertes maken voor nieuwe klanten (eindgebruikers), maar ook bestaande systemen uitbreiden of het onderhoud ervan verlengen. Is er iets mis, of moeten er wijzigingen worden gedaan in het systeem van een klant? Met het ticketsysteem is dat zo geregeld. Systeeminformatie inzien, software downloaden, het kan allemaal via de klantportal. Al die informatie wordt uitgelezen en opgeslagen in Microsoft Dynamics, dus daarvoor bouwden wij een koppeling en een gebruiksvriendelijke user interface. Lijntjes kort houden, dat is het devies. Daar is PeterConnects immers goed in!
De kers op de taart
Het maken van offertes vanuit de klantenportal verdient de nadruk in dit verhaal. Een tijdrovend klusje waarin veel variabelen moeten worden doorlopen, hebben we een stuk minder tijdrovend kunnen maken. Denk alleen al aan de uitgebreide productcatalogus van PeterConnects, het ‘partnerlevel’ van de klant, de lengte van de ondersteuningstermijn, of er wel of geen redundant systeem nodig is, het is allemaal van invloed op de prijs. Deze berekening vindt plaats in Microsoft Dynamics, maar onze koppeling zorgt ervoor dat de informatie op een gebruiksvriendelijke manier beschikbaar wordt gesteld aan de partner, inclusief een exportfunctie naar PDF en Excel om de informatie in een eigen offerte voor de eindklant te kunnen overnemen. Superhandig, en een enorme tijdswinst voor alle betrokken partijen.
Meer informatie over dit project?
Wil jij ook een vlekkeloze koppeling tussen verschillende back-end systemen? We bekijken graag voor je hoe we je hiermee het beste van dienst kunnen zijn.