Helpdesk Digitale Zorg
Een gloednieuwe website voor hulp bij digitale zorg
Het is tegenwoordig lastiger om te bedenken wat we niet online regelen in plaats van wel. Superhandig natuurlijk, dat je alles vanuit je handpalm kunt organiseren, maar dat is lang niet voor iedereen even vanzelfsprekend. Daarom ondersteunt Helpdesk Digitale Zorg ruim 15.000 mensen per jaar bij het zelfstandig (leren) gebruiken van digitale zorg. Ontwerpbureau Evers + de Gier zorgde voor de branding en het design, wij namen de technische realisatie voor onze rekening.
Doelgroepgericht ontwikkelen
In de ontwerpfase van het ontwikkelproces hebben we de ontwerpkeuzes die we maakten uitgebreid getest bij de doelgroep van Helpdesk Digitale Zorg, door op een aantal momenten te onderzoeken of onze keuzes werkten, welke naamgeving van onderdelen het duidelijkst was en of het globale ontwerp wel goed begrepen werd door de doelgroep. Bij de ontwikkeling hebben we voortdurend teruggegrepen op deze input, zodat het eindresultaat zo makkelijk mogelijk in gebruik is geworden.
Toegankelijkheid is troef
We hebben alles in het werk gesteld om het gebruiksgemak voorop te stellen in de nieuwe site. Zo is er een zoekfunctie om makkelijk en snel vragen en onderwerpen te kunnen vinden, en alle content kan voorgelezen worden, zodat de site ook makkelijk in gebruik is voor mensen die niet goed kunnen lezen. Daarnaast is de content op verschillende manieren te benaderen; er zijn veel ingangen voor de gebruiker.
De website biedt een overzicht van zorginstellingen, wiens patiënten en cliënten ondersteund worden door Helpdesk Digitale Zorg. Deze zorginstellingen kunnen dus verwijzen naar de website zodat de patiënten en cliënten hier ondersteuning kunnen krijgen bij het gebruik van de e-health toepassingen die de zorginstelling inzet. Ook kan Helpdesk Digitale Zorg per zorginstelling aangeven waar je in de buurt ondersteuning bij digitale vragen kunt krijgen, bijvoorbeeld bij bibliotheken.
Last but not least zie je op vrijwel elke plek op de site de mogelijkheid om contact op te nemen met Helpdesk Digitale zorg. Kom je er niet uit, dan kun je gewoon bellen, chatten of mailen om geholpen te worden.
De klant aan het woord
“Onze ambitie is: digitale zorg toegankelijk maken. Hierbij hoort natuurlijk een website waarbij gebruiksvriendelijkheid en toegankelijkheid centraal staan. Jannes & Mannes heeft het voor ons mogelijk gemaakt om een actueel en specifiek aanbod aan digitale hulp in te richten. Zowel de opgehaalde informatie tijdens de gebruikerssessies en de ervaringen van Jannes & Mannes zijn van grote waarde geweest! Een fijne samenwerking, met veel tevreden gebruikers tot gevolg!”
Meer weten over dit project?
Heb je interesse in een laagdrempelige, informatieve website? Dat begrijpen we maar al te goed, dus we helpen je er graag bij.