De Olsterhof
Een nieuwe webshop voor een lifestylewinkel voor levensgenieters
De Olsterhof is een veelzijdige lifestylewinkel voor levensgenieters die houden van nostalgie en landelijkheid. De Olsterhof is gevestigd in een historisch pand, met een petit café en een siertuin, in het pittoreske Olst. Marketing- en communicatiebureau Pappenheimers vroeg ons om hen te helpen de flink verouderde website te vervangen met een gloednieuwe. Het doel was om een flexibel platform te creëren waarop potentiële bezoekers verleid worden om in de winkel langs te komen. Daarnaast moest de online verkoop een extra boost krijgen, met een volledig vernieuwde webshop.
Een snelle, gemakkelijke webshop in gebruik én beheer
Samen met Pappenheimers hebben we een site ontwikkeld die helemaal past bij De Olsterhof: authentiek en nostalgisch, maar ook met een frisse en moderne uitstraling. Voor het ontwikkelen van de nieuwe webshop is gekozen voor een migratie van Magento naar WooCommerce. Zo is het beheer van de webshop – maar ook de webshop zelf – er in gemak en snelheid flink op vooruitgegaan. Ook is de webshop direct gekoppeld aan PostNL. Het versturen van pakketten kan zo direct bij de bestellingen in de webshop geregeld worden.
Naast het bouwen van een nieuwe webshop en het importeren en converteren van de oude database, hebben we er ook voor gezorgd dat Pappenheimers makkelijk aan de slag kan met veelzijdige contentproductie en landing pages voor acties en campagnes. Met een set van contentblokken kunnen zij eenvoudig uitgebreide, afwisselende pagina’s maken. Hierin kunnen ze producten en productgroepen, maar ook veelzijdigere, meer belevingsgerichte content kwijt.
Beleving als sleutel tot succes
Hoewel de webshop een redelijk deel van de winkelverkoop voor zijn rekening neemt, is het doel van de website niet alleen het verkopen van producten. De voornaamste taak van de website is om de sfeer van de winkel, het petit café en de directe omgeving uit te dragen, en mensen te enthousiasmeren om een bezoek aan de winkel te brengen. Er worden dan ook niet direct producten onder je neus geduwd. Bij een bezoek aan de website krijg je vooral een indruk van de winkel, het concept en vervolgens worden de producten hier naadloos in verwerkt. Zo proberen we online dezelfde beleving te creëren als ‘offline’ het geval is: een winkel voor levensgenieters, die niet alleen komen om te kopen.
Meer weten over dit project?
Is jouw webshop of website ook nodig toe aan vervanging? We staan al voor je in de startblokken.