CBL
Een website die ontzettend gemakkelijk en efficiënt te beheren is
Het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) is de brancheorganisatie van supermarkten in Nederland. Zij vroegen ons een nieuwe website te maken, met als voornaamste eigenschap dat het beheer van de website zo laagdrempelig mogelijk zou zijn. Geen probleem, daar hebben we ervaring mee. Evers + De Gier tekenden (voor) een lekker strak design, en we gingen aan de slag.
Tel uit je (tijds)winst
Laagdrempelig beheer van een website, betekent dat je zoveel mogelijk velden van tevoren moet definiëren. Zo kunnen mensen zo min mogelijk fouten maken, en weet je zeker dat de pagina’s die je maakt zo uniform mogelijk worden. Daarom hebben we voor elk stuk content een apart veld gemaakt. Zo heb je als gebruiker weliswaar niet de vrijheid om de inhoud anders in te richten dan vooraf is bepaald, maar het maakt dat je als beheerder heel snel – en ook veel – content kunt plaatsen.
Thema's en onderwerpen
Naast dat de website uitgebreide informatie geeft over waar de brancheorganisatie voor staat, worden er veel pers- en nieuwsberichten gepubliceerd. Het is een informatieve website met heel veel uitleg, bronnen en achtergrondinformatie voor mensen die wat dan ook willen weten over supermarkten. Om het geheel beheersbaar te houden, wordt er gewerkt met thema’s en onderwerpen.
Voortbouwen op je bestaande succes
Als je een nieuwe website laat maken, maar op je oude website al beschikt over een enorme bak content, dan wil je natuurlijk dat deze database mee verhuist. Een leuke technische uitdaging voor ons, omdat we het hele nieuwsarchief uit een heel ander CMS hebben overgezet naar de nieuwe website. Zo gaat er geen kennis (maar ook indexeringswaarde) verloren. Dat is essentieel als je een nieuwe website laat maken!
Je bent nooit klaar
De nieuwe website van het CBL wordt voortdurend verbeterd. Dat is eigenlijk precies zoals het hoort bij een website van nu. Je past de content aan op de veranderende vraag van de klant, en je zorgt dat de techniek met de tijd mee blijft gaan. In het geval van CBL ontwikkelen we een zoekfunctie om de onderwerpen, thema’s en nieuwsberichten makkelijk te kunnen raadplegen. Daarnaast wordt de content (en daarmee de SEO-waarde) van de website www.passievoorfood.nl overgeheveld naar die van het CBL. Een flinke klus, maar met flink resultaat!