WhiffleEen geoptimaliseerde website voor een veelbelovende startup

Whiffle local weather forecasting
How we do it Whiffle

Een geoptimaliseerde website voor een veelbelovende startup

Whiffle is een Delftse startup die weersverwachting onwaarschijnlijk veel effectiever maakt dan we gewend zijn. De knappe koppen die aan het roer staan noemen hun dienst daarom liever finecasting dan forecasting. Whiffle is namelijk 20.000 keer preciezer dan dat we gewend zijn van bijvoorbeeld Buienradar of WeerOnline.

In plaats van aannames te maken over hoe het weer zou moeten werken, berekent Whiffle daadwerkelijk hoe het werkt. Zo kun je heel secuur en lokaal voorspellingen doen. Handig als je wilt weten welk strand het zonnigst is, maar nog véél handiger voor opwekkers van groene energie en de tuinbouwsector. Whiffle maakt overigens geen gebruik van supercomputers, maar van grafische kaarten. Die kunnen dankzij hun architectuur snel en simultaan duizenden berekeningen uitvoeren. Een goedkope, energiezuinige oplossing!

In al ons enthousiasme zouden we haast vergeten te vertellen wat wij voor Whiffle hebben gedaan. Onze uitdaging was om een website te maken waarin het concept goed wordt uitgelegd. Een website met een informerende functie dus, maar ook met een betrouwbare look and feel. Om de website het juiste karakter mee te geven hebben we een drietal bouwstenen gebruikt:

Grafisch ontwerp

Wat we hebben neergezet is een simpel. clean design, die de belangrijkste doelgroep moet aanspreken. daarvoor hebben we gebruik gemaakt van voor de sector herkenbare afbeeldingen, bondige teksten en een bescheiden aantal pagina’s.

Technische realisatie

Op basis van WordPress maakten we een gemakkelijk te beheren site met een overzichtelijke structuur. WordPress biedt de mogelijkheid om een site als het ware in bouwstenen op te zetten, waardoor de groeimogelijkheden heel groot zijn. Een ideale basis dus voor een startup met ambities.

Geoptimaliseerd voor Google

Google’s algoritmes zijn zó intelligent, dat webcontent automatisch wordt beoordeeld op relevantie voor de doelgroep. Hoe beter je dus je best doet op je ‘verhaal’, hoe groter de kans op goede zoekresultaten. Daarnaast is het belangrijk dat je een site in ‘hapklare brokken’ presenteert. Daarvoor gebruiken we bijvoorbeeld uitgeschreven url’s, opgemaakte zoekresultaten in Google en bestanden die Google Bots goed door de site loodsen.

Een goed geoptimaliseerde website als die van Whiffle kunnen we natuurlijk ook voor jouw bedrijf maken; grafisch design, technische realisatie en zoekmachineoptimalisatie; we regelen het graag voor je.

Bekijk website

Meer weten

Heb jij inmiddels passie gekregen voor onze passie? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, antwoord op (bijna) al je vragen of gewoon een prettig gesprek over online ontwikkelingen.

Contact opnemen

Meer weten?

Heb jij inmiddels passie gekregen voor onze passie? Neem gerust contact met ons op voor meer informatie, antwoord op (bijna) al je vragen of gewoon een prettig gesprek over online ontwikkelingen.

Jan Henkes

Jan Henkes

  • 070 820 0572

Volgende case

Whiffle

Bekijk de case